< دکتر حسن عباسی در یادداشت اختصاصی ای که برای رجانیوز - آبادگر خرابه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر حسن عباسی در یادداشت اختصاصی ای که برای رجانیوز

  • گروه سیاسی - رجانیوز: دکتر حسن عباسی در یادداشت اختصاصی ای که برای رجانیوز ارسال نموده اند معتقدند ک
  • گروه سیاسی - رجانیوز: دکتر حسن عباسی در یادداشت اختصاصی ای که برای رجانیوز ارسال نموده اند معتقدند که امریکا پروژه های با عنوان SSR را برای درهم شکستن مقاومت جامعه در ایران طراحی نموده اند که دولت یازدهم با در پیش گرفتن فرمول برد برد مسیر را برای عملیاتی نمودن این پروژه باز نموده اند تبیین برجام و قطعنامه‌ی 2231 از منظر استراتژیکی، در یک کلان‌نگری و نگرش سیستمی، سه وجه و ضلع کلی دارد:

    1) ضلع توان هسته‌ای ایران و آنچه در مذاکرات به تصویب رسیده است.
    2) ضلع توان اقتصادی ایران و آنچه در مذاکرات در حوزه تحریم به تصویب رسیده است.
    3) ضلع توان دفاعی‌ـ ‌امنیتی ایران و آن‌چه در مذاکرات و در قطعنامه‌ی 2231 به عنوان تعهد و تحدید توان دفاعی‌ـ ‌تسلیحاتی ایران رقم خورده است.

    چهارچوب نظری برای تحلیل برجام و قطعنامه‌ی 2231، پروژه‌ رسمی SSR ایالات متحده درباره‌ جمهوری اسلامی ایران است. آن‌چه مدام از سوی اوباما و جان کری و دیگر مسئولان آمریکا نسبت به موضع منتقدان آمریکایی‌ـ ‌صهیونیستی توافق وین (‌برجام) ‌مطرح می‌شود این است که توافق وین و قطعنامه‌ 2231، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین می‌کند و موجب تغییر رفتار جمهوری اسلامی در منطقه خواهد شد، کنایه از تحقق پروژه‌ SSR در قالب مفاد قطعنامه‌ی 2231 است. «قطعنامه‌ی 2231» اعم از «برجام» است و عصاره‌ هفت قطعنامه‌ قبلی علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران محسوب می‌شود؛ عملاً آن‌چه در قطعنامه‌های پیشین زائد بود و ناکارآمد، در این قطعنامه حذف و ابعاد اثربخش آن، هم‌چنان حفظ شده است.
    و پس از تصویب قطعنامه‌ 2231، که محصول توافق وین و نشست‌وبرخاست منتج‌شده به «برجام» می‌باشد،
    1) داده‌ی اولیه: توقف و کاهش بخش های قابل توجهی از توان و ظرفیت هسته ای کشور؛
    2) ستانده: رفع بخشی از تحریم های مالی، تجاری و اقتصادی از سوی استکبار جهانی، و
    3) پیامد (داده‌ی ثانویه): مهار و کنترل توان دفاعی- امنیتی کشور خواهد بود (مبتنی بر پذیرش تعهدات، محدودیت ها و فشارهای وارده که در ماه ها و سال های آتی، مشکلات عدیده ای را برای کشور به بار خواهد آورد.)




    ادامه مطلب

    [ چهارشنبه 94/5/7 ] [ 8:7 عصر ] [ بیژن مقدم ]