< هدف از ازدواج چیه؟ - آبادگر خرابه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدف از ازدواج چیه؟

  • پرسش:  هدف از ازدواج چیه؟ لطفا نگین سنته یا سبب آرامش می شه و... به نظرم ازدواج راهی برای ارضاء جنسی
  • پرسش:
    هدف از ازدواج چیه؟ لطفا نگین سنته یا سبب آرامش می شه و... به نظرم ازدواج راهی برای ارضاء جنسی مرداست و بس.

    پاسخ:
    در سوالتان به نکته مهمی اشاره نموده اید . برخی از خانم ها، ازدواج را وسیله ای برای ارضاء غرائز جنسی مردان می دانند و خود را کالایی در دست مرد برای منافع شخصی او تصور می کنند و به همین جهت نسبت به ازدواج،‌حالت بی میلی و بعضا تنفر پیدا می کنند.
    البته وجود این حالت،‌ علل مختلفی می تواند داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
    1. وجود افسردگی های مزمن از نوع ماژور و حاد
    2. نیامدن خواستگار یا خواستگارانی که می آیند بدون دلیل جواب رد به دختر می دهند.
    3. مشاهده صحنه های روابط جنسی بخصوص روابط جنسی والدین
    3. داشتن نگرش منفی نسبت به جایگاه و ارزش زن در خانواده و اجتماع
    4. قبل از ازدواج مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن
    5. شنیدن خاطرات تلخ زنان دیگر در مورد زندگی زناشوئی شان و در کل نگرش منفی که در برخی زنان نسبت به مردان وجود دارد.
    جدا توصیه می کنیم این مساله را حضوری با یک مشاور در میان بگذارید، چون واقعا، فلسفه ازدواج، فقط ارضاء غرائز جنسی نیست بلکه یکی از اهداف آن، ارضاء میل جنسی و تولید نسل می باشد که صد البته اگر هر دو طرف از لحاظ روحی سلامت نسبی داشته باشند، هر دو از این مساله لذت می برند و شاید بتوان گفت با توجه به خصوصیاتی که زنان نسبت به مردان دارند ، کامجویی و لذت بیشتر، از آنِ زن می باشد.
    به هر حال همانگونه که در بالا ذکر شد، سرچشمه به وجود آمدن چنین افکار و حالاتی، شاید تجربه های تلخ و ناگواری است که در طول زندگی و در خانواده با آن روبه رو بوده اید. مثلاً تجربه رفتار خاص پدرتان با مادر گرامی تان و یا نحوه رفتار شوهرخواهرتان با خواهر تان و... با مشاهده چنین افرادی و رفتار و اعمال غیرمعمول و ناصحیح آنان، به تدریج این اندیشه در ذهن شما جای گرفته که تمام مردها، چنین خصوصیتی دارند و در رفتار با همسرشان آن گونه برخورد می کنند. بنابراین برای رهایی از این فکر و حالت ، باید سعی کنید افکار و نگرش خود را نسبت به جنس مرد تغییر دهید، بدین منظور به نکات زیر توجه نمایید:
    1- بدانید که انسانها همان طور که از نظر جنس و اندام ظاهری (مثل قد، شکل ، رنگ و...) متفاوت آفریده شده اند و از توانایی های مختلفی برخوردارند، در صفات شخصیتی و اخلاقی نیز متفاوت اند و اصولاً دو فرد را نمی یابید که با یکدیگر از هر جهت یکسان باشند. دو قلوهای همسان نیز - که شباهت ظاهری زیادی به همدیگر دارند - تفاوت های زیادی با هم در خصوصیات شخصیتی و باطنی دارند. بنابراین نمی توان با مشاهده یک صفت در فردی ، نتیجه گرفت که تمام افراد مشابه همین صفت را دارا هستند. مثلاً اگر مرد یا زنی تندخو است ، نمی توان گفت تمام مردان یا زنان، تندخو هستند. این قاعده و اصل را - که روان شناسان به نام «اصل تفاوت های فردی» می شناسند - در ذهن و فکرتان تکرار کنید.
    2- مطمئناً در بین اقوام و فامیل یا همسایگان ، خانواده هایی را می توانید سراغ داشته باشید که جو و فضای عاطفی خوبی بین اعضای آن خانواده حکمفرما است و زن و شوهرها، با کمال متانت، مهربانی و عطوفت در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در سعادت و خوشبختی همدیگر نقش دارند و از بودن در کنار همدیگر لذت می برند. با دقت و مشاهده چنین خانواده هایی و رفتار محبت آمیز مردهای آنها، به خود بباورانید که مردان نیکوسرشت و با اخلاق پسندیده ، در همین اطراف زیاد هستند.
    3- با مطالعه زندگانی ائمه معصومین - به خصوص زندگانی حضرت علی و فاطمه زهرا? - به این حقیقت پی خواهید برد که چگونه یک مرد یا زن می تواند در تکمیل و ایجاد آرامش در یک خانواده ، نقش مؤثر و سازنده داشته باشد.
    4- درباره هدف ازدواج از نظر اسلام بیشتر تفکر و مطالعه کنید. بدانید که ازدواج صرفاً جهت تولید نسل و پاسخ به غریزه جنسی یک طرف نیست،گرچه این غریزه یکی از نیازهای انسان - چه مرد و چه زن - است و باید به آن پاسخ مثبت داد و آن را از طریق معقول و مشروع ارضا و تأمین کرد (هم زن نیازمند به تأمین آن است و هم مرد). در عین حال با ازدواج ، مرد و زن به کمال می رسند و در پرتو ازدواج ، آن دو به آرامش روحی و روانی دست می یابند. در این زمینه می توانید کتاب های «تشکیل خانواده در اسلام» نوشته دکتر علی قائمی و «جوانان و انتخاب همسر» نوشته آقای علی اکبر مظاهری را مطالعه کنید.
    بدین وسیله اهمیت و نقش ازدواج و آثار مثبت و فواید فراوان آن را مورد توجه و ارزیابی قرار دهید تا نگرش مثبتی به امر ازدواج در شما ایجاد شود.
    5- هنگام هجوم چنین افکار و حالاتی و یا قبل از حضور در جلسه خواستگاری ، دوش آب ولرم (مایل به سرد) بگیرید تا اندکی آرامش فکری و روحی داشته باشید.
    6- در صورتی که این افکار مزاحم به طور مکرر و بدون اختیار به ذهنتان می آید، با تغییر مکان، از آن حالت خارج شوید و به ذکر و یاد خداوند مشغول باشید. «الا بذکر الله تطمئن القلوب»
    7- در نهایت به این دلیل که بسیاری از زوایای این سوال برای ما روشن نیست و قضاوت و پاسخگویی ما بر اساس داده هایی است که از متن سوالتان برداشت نموده ایم ، توصیه می کنیم که این مساله را بصورت حضوری با یک کارشناس و مشاور در میان بگذارید. زیرا حل نشدن این مساله می تواند آسیب های جدی در آینده برای زندگی شما داشته باشد.




    ادامه مطلب

    [ یکشنبه 94/11/25 ] [ 5:39 عصر ] [ بیژن مقدم ]