< یدو شرح............... - آبادگر خرابه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یدو شرح...............

کشف حجاب علنی یک دختر در کرج + تصاویر

ffherthtjyu کشف حجاب علنی یک دختر در کرج + تصاویر

خبر کشف حجاب علنی دختری در کرج، چند روز در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شد. عکس این دختر که بدون حجاب در خیابان قدم می زد، به سرعت پخش شد و سر و صداهایی به پا کرد. کاربران زیادی این خبر را در صفحات خبرگزاری ها خواندند و به فکر فرو رفتند. دختری ایرانی، بدون هیچ گونه پوششی برای موهایش، از خانه خارج می شود .

78725 کشف حجاب علنی یک دختر در کرج + تصاویر

78726 کشف حجاب علنی یک دختر در کرج + تصاویر

78724 کشف حجاب علنی یک دختر در کرج + تصاویر

انتشار این خبر، هر ایرانی مسلمان را سخت به فکر فرو خواهد برد. چه شده است؟ جوان ایرانی دارد به کدام سو می رود؟

شاید برای قضاوت کمی زود باشد، اما دور از منطق نیست که بگوییم انگار دارد همان تفکر رضاخانی دوباره در میان ما شکل می گیرد، تفکری که تمدن و پیشرفت و روشنفکری را با بی حجابی و آزادی مطلق همراه می داند و منطق دینی را با منطق علمی ناسازگار می داند. شاید هم بهتر باشد به جای آن که بگوییم این تفکر در حال شکل گیری مجدد است، بگوییم در حال سیر از مرحله ی بالقوه به مرحله ی بالفعل است. گویا این عطش سیری ناپذیر برای جداکردن دین از علم و از سیاست و از زندگی امروز دارد بیش از هر روز دیگری خودنمایی می کند.

البته کوته فکری و خامی است اگر برخی بگویند که این ها، نتیجه ی روی کار آمدن دولت جدید در کشورمان است. این حرف ها همه اش مصداق پاک کردن صورت مسئله است، نه حل کردن مسأله. دیگر همه ی ما می دانیم که حجاب و عفاف، با گشت ارشاد درست نمی شود ، با تعهد گرفتن و زور و اجبار هم به جایی نمی رسد. شاید وقت آن رسیده است که کمی چشم هایمان را باز کنیم و نگاهی به سیاست گذاری های کلان بخش خانواده بیفکنیم. رشد نزدیک به ده درصدی طلاق و کاهش نزدیک به 5 درصدی ازدواج، باید زنگ خطر سرسام آوری باشد که گوشمان را آزار بدهد و مغزمان را به تفکر وا دارد.




ادامه مطلب

[ شنبه 93/12/16 ] [ 6:44 عصر ] [ بیژن مقدم ]