< اردیبهشت 94 - آبادگر خرابه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ میشویم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک اندیشکده آمریکایی با اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 تأکید کرد دولت واشنگتن در صورتی که لازم باشد، آمادگی دارد با ایران وارد جنگ شود.

خبرگزاری فارس: بایدن: لازم باشد با ایران وارد جنگ می‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه (دیروز) در تازه‌ترین موضع‌گیری ضدایرانی خود گفت واشنگتن اگر لازم باشد با تهران وارد جنگ می‌شود.

وی که در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وقوع جنگ امری «غیرقابل پیش‌بینی» است، گفت با این حال «در صورتی که لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد. این ریسکی است که اگر ایران به سمت بمب حرکت کرد، ما باید بپذیریم.»

به نوشته پایگاه «جی‌تی‌ای» بایدن ادامه داد: «بهترین ارتش تاریخ همچنان آماده است. دوست من باراک اوباما را دست کم نگیرید. او مثل فولاد آبدیده می‌ماند و حاضر است  هرآنچه را که برای ایمن نگه داشتن هم‌پیمانان ما لازم است، انجام دهد.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به استقرار کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا برای محافظت از کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس به دنبال توقیف کشتی «مرسک» به دلایل حقوقی در آب‌های خلیج‌فارس توسط ایران اشاره کرد و گفت: «ما آماده استفاده از زور هستیم. فقط کافی است به اخباری که امشب درباره آنچه که ما در تنگه‌‌ها صورت دادیم، گوش دهید.»

بایدن همچنین تأکید کرد که اوباما اجازه آمادگی نظامی آمریکا برای شرایطی را که تصمیم به حمله به ایران گرفته شود، داده است.

وی در این باره گفت: «قبل از اینکه اوباما اعلام کند، چنین سیاستی وجود نداشت که تمامی ابزار الات نیروی آمریکا برای جلوگیری و نه مهار یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به کار گرفته شود. او اطمینان داد که ارتش ما قابلیت و توانمندی اجرای این مأموریت را در صورت لازم دارا می‌باشد.»

بایدن در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: «به آن‌هایی که می‌گویند، توافق "راه را برای رسیدن ایران به بمب هموار می‌کند"، با احترام می‌گویم که چنین چیزی نمی‌شود.»

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، معاون اوباما ادامه داد که دولت آمریکا توافقی را به امضا درنمی‌آورد که به کاهش فوری تحریم‌ها منجر شود؛ اجازه بازرسی‌های سرزده را ندهد و همچنین زمان گریز هسته‌ای را به بیش از سه ماه افزایش ندهد.

بایدن در اظهارات خود خواسته جدیدی را مطرح کرد: «توافق هسته‌ای، ایران را ملزم می‌کند که ابعاد احتمالی نظامی فعالیت‌های هسته‌ای خود در گذشته را آشکار کند.»

«جو بایدن» در ادامه با رد خواسته‌های ایران برای لغو فوری تحریم‌ها در توافق نهایی هسته‌ای، خواستار دسترسی به تأسیسات نظامی ایران شد.

وی همچون بسیاری از مقامات دولت آمریکا تأکید کرد که کاهش تحریم‌های ایران باید به صورت مرحله‌ای باشد و گفت که باید یک مکانیسم «روشن» در سازمان ملل برای وقتی وجود داشته باشد که ایران توافق نهایی هسته‌ای را نقض کرد.

بایدن همچنین گفت که این توافق «یک فرصت تاریخی برای ایجاد یک راه‌حل بادوام صلح‌آمیز به وجود می‌آورد.»

وی تأکید کرد که طبق توافق هسته‌ای، مسیر ایران به سوی غنی‌سازی پلوتونیوم «تا ابد» بسته می‌شود و مدعی شد که ایران در حال حاضر قابلیت ساخت هشت سلاح هسته‌ای را دارد.

به نوشته پایگاه شبکه سی‌ان‌ان، بایدن ادامه داد: «ما نه تنها سخت‌ترین نظام تحریم در تاریخ را (علیه ایران) کنار هم قرار دادیم بلکه فراگیرترین تحریم‌ها علیه ایران را ایجاد کردیم.»

وی در ادامه افزود که توافق جامع که در حال حاضر طرفین مذاکره‌کننده ایران و 1+5 در خصوص آن بحث و گفت‌وگو می‌کنند، «اساساً» جدول زمانبندی توانایی ایران برای رسیدن به قابلیت‌های تسلیحات هسته‌ای را تغییر می‌دهد.

وی در خصوص نگرانی‌ها از حصول یک توافق بد با ایران گفت که اگر دولت آمریکا فکر کند که ایران به تعهدات خود پایبند نیست؛ تولید اورانیوم خود را کاهش نداده و بازفراوری پلوتونیوم و دیگر راههای مخفیانه برای ساخت یک بمب را متوقف نکرده‌ است، آن هنگام با ایران توافق نخواهد کرد.

بایدن تصریح کرد: «این توافق ارتباطی به مسئله اعتماد ندارد بلکه بحث راستی‌آزمایی وجود دارد.»

معاون اوباما همچنین تصریح کرد که واشنگتن در بین تلاش‌ها‌ی 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) برای رسیدن به یک توافق جامع، به طور فزاینده‌ای با رژیم صهیونیستی نیز همکاری دارد.

وی در این باره گفت: «در حالیکه این توافق را دنبال می‌کنیم، همکاری خود با اسرائیل و دیگر شرکای منطقه‌ای خود را افزایش می‌دهیم. بگذارید صریح بگویم: هیچ رئیس‌جمهوری بیش از اوباما برای امنیت بیشتر اسرائیل کاری انجام نداده است. این رویه تغییری نخواهد کرد. »

بایدن ادامه داد: «افسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه این توافق هسته‌ای، ایران را قادر به تسلط بر خاورمیانه می‌کند. چه توافق حاصل شود، چه حاصل نشود، ایران بر خاورمیانه مسلط نمی‌شود. مردم خاورمیانه به هیچ‌عنوان نمی‌خواهند تحت سلطه کسی باشند.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 روز 13 فروردین ماه اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

انتهای پیام/ق




ادامه مطلب

[ جمعه 94/2/11 ] [ 7:52 عصر ] [ بیژن مقدم ]

ظریف: ما مواد کافی برای تولید 8 بمب داشتیم اما هرگز این کار را ن

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1392/5/24/79391_253.jpgوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پی بی اس گفت: ما مواد کافی برای تولید هشت بمب داشتیم و هرگز این کار را نکردیم.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمد جواد ظریف در ادامه گفت: اکنون آنها درباره زمانی که ایران برای ساخت مواد شکاف پذیری لازم برای یک بمب نیاز دارد، صحبت می کنند. این به معنای تولید بمب نیست. اینجا جایی است که جنجال به وجود می آید.

وی گفت: ایران در هشت سال گذشته همه این تحریم ها را متحمل شده است و ما مواد کافی برای تولید هشت بمب داشتیم و هرگز این کار را نکردیم. ما هشت هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشتیم.

محمد جواد ظریف اضافه کرد: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، زمانی که آمریکا و جهان تمام فشارهای را بر او وارد کردند، او را اهریمن جلوه دادند، تلاش کردند تهدید امنیتی درباره کشوری به وجود آورند که هرگز تهدیدی علیه هیچ کس نبوده است، هشت سال! هشت هزار کیلوگرم! هشت بمب! اما حتی یک بمب تولید نشد. هیچ کس حتی این بحث را به پیش نکشید.

بنابراین گریز (هسته ای) هیستری (احساس نادرست) و جنجال است اما ایران نمی خواهد سلاح هسته ای تولید کند. ما آماده هستیم فضای اعتماد ایجاد کنیم.

این کار از طریق اقدامات خاصی که ما آنها را قبول کرده ایم، می تواند انجام شود. این به معنای آن نیست که من گریز(هسته ای) را پذیرفته باشم، زیرا معتقدم گریز هسته ای جنجال است و من معتقدم هیچ کس نباید گریز هسته ای را بپذیرد. مردم باید به واقعیت گوش دهند. مردم باید به علم گوش دهند و به جنجال گوش فرا ندهند.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 94/2/10 ] [ 7:30 عصر ] [ بیژن مقدم ]

فدائی واقعی

از محافظ سید حسن نصرالله پرسیدند:

چقدر سیدحسن را دوست داری؟

گفت: اینقدر که اگر امر کند بمیر، میمیرم.

گفتند: امام خامنه ای را چقدر دوست داری؟

گفت: اینقدر که اگر امر کند سر سیدحسن را بیاور، میبرم!

منبع: شبکه المنار




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:23 عصر ] [ بیژن مقدم ]

نوشته سنگ قبر آیت الله بهجت

نوشته سنگ قبر آیت الله بهجت

دین و مذهب | نوشته سنگ قبر آیت الله بهجت پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت.
 

بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.

اما سرانجام از طرف بیت آیت الله بهجت سنگی به ابعاد 80 × 180 پیشنهاد می شود اما در بازار سنگ این نوع سنگ بسیار کمیاب بود و نیاز به پیگیریهای مداوم داشت؛ از سوی دیگر برداشت از وجوهات شرعی، برای تهیه سنگ مزار به هیچ عنوان مورد نظر بیت معظم له نبود و برخی دوستداران و شاگردان آیت الله بهجت، داوطلب پرداختی به میزان توانایی خود و چند نفری نیز داوطلب پرداخت کل وجه شدند.

با گذشت بیش از یکسال نه تنها جستجوی سنگ بلکه متن، نوع خط، نوع ترکیب بندی و … مشخص نبود! گویا هیچ متنی رسا نبود تا آن شخصیت والا را توصیف و معرفی کند تا اینکه هنرمندی متعهد و از ارادتمندان خود آیت الله بهجت پیشنهاد می کند: «رساترین کلام در تعریف آقا امضای ایشان بود؛ العبد». این پیشنهاد مورد تأیید قرار می گیرد.

با پیگیری و همراهی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، کارگاهی در اطراف تهران که سنگی با ابعاد مورد نظر را دارد معرفی می شود. اما بدلیل عدم آماده بودن وجه خرید سنگ، مدتی طول می کشد تا سرانجام بانی سنگ مشخص و سنگ خریداری می شود.

برای خطاطی و حجاری هنرمندانی از قم و اصفهان و تهران معرفی می شوند و تقسیم کار صورت می گیرد که در این میان سهم ستاد بازسازی عتبات اصفهان قابل توجه بود؛ هنرمندانی صدیق و متدین که بی وضو دست به کار نبردند.

به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه ای میناکاری نقش می گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می شود.

 

پانوشت:

آیت الله العظمی بهجت در 27 اردیبهشت 1388 به علت ایست قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه دفن شد.

 

  منبع : فردا نیوز



ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:22 عصر ] [ بیژن مقدم ]

وقتی لات و لوتها و کفتربازها کار امام(ع) را راه می اندازند!

بسم الله الرحمن الرحیم

در صفحه 326 کتاب رجال کشّی که از مهم‌ترین منابع رجالی ما است،آمده که :
 
أنّ عدّتاً مِن اهل الکوفة کَتَبوا إلی الصّادق علیه السلام فقالوا انّ المُفضّل یجالس الشّتار و اصحابَ الحَمام.

عده‌ای نامه نوشتند به امام صادق(ع) و گفتند که مفضل بن عمر (یکی از اصحاب امام) با لات و لوت‌ها و کفتربازها می‌چرخد...

http://s4.picofile.com/file/7826948595/01_pt_mp_rangmagazone.jpg

شما نامه‌ای به مفضل بنویس تا خودش را جمع و جور کند. بالأخره برای تیپ علما و اصحاب شما این جریان خوب نیست. حضرت نامه نوشتند و سرش را هم مهر و موم کردند و گفتند این را به دست مفضل برسانید.

امام نامه را به دست یک سری از بزرگان اصحاب دادند تا به مفضل برسانند.آنها می‌روند کوفه نامه را می‌دهند به مفضل.او نیز نامه امام را باز می‌کند و جلوی بقیه شروع می‌کند به خواندن.

امام فرموده بودند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم، این لیست خرید من است بخر و بیاور.
اینها تعجب می‌کنند که این چه نامه‌ایست. صورت مسئله چه بود و این نامه چیست.

دارَ الکتاب إلی الکُل.
نامه را می‌چرخانند همه می‌بینند که لیست خرید است.

و لم یذکُر قلیلاً و لاکثیراً بِما قالوا فیه.
امام چیزی از بحثی که مفضل با کفتربازها می‌چرخد، نیاورده است.

مفضل به این‌ها می‌گوید به هر حال امام لیست خرید داده چه کار می‌کنید؟
(کمک می‌کنید تا تهیه کنیم؟)

هذا مالُ العَظیم حتی ننظر و نجمع و نَحمِل الیک و لم نُدرک الا نراک بعد نَنظُر فی ذلک.

می‌گویند که خوب این پول زیادی می‌خواهد.خلاصه‌ اینکه ما اول باید برویم یک سری کمیسیون‌های اقتصادی تشکیل دهیم و مطلب را بررسی کنیم.جلساتی با هم می‌گذاریم و نتیجه جلسات را به تو می‌گوییم.بعداً بررسی می‌کنیم که این صورت خرید امام را چه طور بخریم...

و أرادوا الانصراف این را می‌گویند و می‌روند.فَحَبسهم لغذائِه

همین که می‌خواهند بروند مفضل می‌گوید: نه! ناهار را باشید و بعد بروید.

و وجّه المفضل الی اصحابه الذین سَعَوا بهم.
بعد مفضل می‌رود همان قومی که به آنها سعایت شد، همان کفتربازها را می‌آورد!!!

فجائوا فقرأ علیهم کتابَ ابی‌عبدالله علیه السلام.
برای آنها نامه امام را می‌خواند و می‌گوید امام نامه نوشته است. این نامه امام‌تان است،چه کار می‌کنید؟

قبلَ أن یَفرُقَ هولاءِ من الغذات
می‌روند و هنوز غذای آن مهمان‌ها تمام نشده برمی‌گردند و پول‌ها را جلوی مفضل و اینها می‌ریزند.

فقال لهم المفضل تأمرونی ان اطرُدَ هولاء مِن عندی؟

مفضل می‌گوید : شما می‌گویید من اینها را از دور خودم برانم!!!؟

تَظُنون ان الله تعالی یحتاج الی صلاتِکم و صومِکم.

گمان‌تان بر این است که خدا محتاج نماز و روزه شماست؟ کار امام را راه بیندازید!!!

پس نوشت:

1- وقتی دیدی مردم مشغول انجام فضایل و مستحبات هستند، تو بکوش واجبات را به خوبی انجام دهی. 
2- وقتی دیدی مردم مشغول کارهای دنیایی هستند، تو مشغول کارهای آخرت باش. 
3-وقتی دیدی مردم سرگرم عیبجویی دیگران هستند تو در جستجوی عیبهای خود و دفع آن باش.
4-وقتی دیدی مردم به زینت و آرامش دنیای خود مشغول هستند، تو مشغول زینت آخرت باش. 
5- وقتی دیدی مردم مشغول زیاد کردن عمل هستند، تو مشغول خوب کردن عمل باش. 
6- هر گاه دیدی مردم به این و آن متوسل می‌‌‌شوند، تو به خدا متوسل شو.

منبع: پرسه در ناسوت دل

آقا نظری فرما،آمین




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:21 عصر ] [ بیژن مقدم ]

دحوالارض چیست؟

ست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است.

 

از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده است که فرمودند:

«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

روز دحوالارض از روزهای پر برکت خدا برای بندگان سالک الی الله

در کتاب شریف «المراقبات» روایت است که امام رضا علیه السلام فرموده اند:

در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده اند.
در این روز، رسول خدا صلى الله علیه و آله به قصد حجه الوداع از مدینه با یکصد و چهار هزار یا یکصد و بیست و چهار هزار و حضرت فاطمه (ع) و تمامى اهل بیت خود از راه شجره به مکه عزیمت نمودند.

توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آنها شده است.

شب و روز دحوالارض نمازها و ادعیه مخصوصی دارد که کیفیت آنها در کتاب مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی (ره) آمده است.

معنای دحوالارض

«دحو» به معنای گسترش است و برخی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محل اصلی اش تفسیر کرده اند. منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابی نخستین فرا گرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند.

از سوی دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین های مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع پدید آمد. مجموع این گسترده شدن، «دحو الارض» نام گذاری می شود.

برنامه های معنوی

زمین، گاهواره زندگی انسان و همه موجودات زنده است، که با تمام کوه ها، دریاها، دره ها، جنگل ها، چشمه ها، رودخانه ها، معادن و منابع گرانبهایش، نشانه ای از نشانه های آفریدگار به شمار می آید که آن را گسترانیده است. روز دحوالارض روز گسترش زمین روز بسیار مبارکی است و آداب و اعمال ویژه ای دارد؛ از جمله:

1. روزه داشتن که ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.
2. احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.
3. ذکر و دعا.
4. انجام غسل به نیت روز دحوالارض و نماز مخصوص آن.

دحوالارض در قرآن

در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. خداوند در آیه 30 سوره نازعات می فرماید: «و زمین را پس از آن (آفرینش آسمان و زمین) گسترش داد». بر پایه نظر بیشتر مفسران، منظور از «دحیها» در این آیه، همان دحوالارض است.

دعای روز دحوالأرض

یکی از برنامه های پیشنهادی در روز مبارک گسترده شدن زمین، خواندن دعای ویژه این روز است. در بخشی از این دعا، به مسأله دحوالأرض چنین اشاره شده است: «ای خدایی که خانه کعبه را گسترانیدی و دانه را شکافتی و سختی را برطرف ساختی، از تو می خواهم در این روز از روزهایت که حق آن را بزرگ نمودی، هر گرفتاری و مشکلی را برطرف سازی».

ذیقعده؛ ماه حرام

ماه ذیقعده اولین ماه از ماه های حرام است. ماه های حرام زمان هایی هستند که جنگ در آنها ممنوع بوده و احکام ویژه ای نیز از جهت شرعی و فقهی دارند.

اما استفاده اخلاقی و تربیتی که از این حکم می توان کرد، این است که: «اگر جنگ و نزاع میان مردمان در این ماه حرام شده است» حتما منازعه و محاربه با خداوند باید بیشتر مورد نفرت قرار گیرد؛ بنابراین، شایسته است انسان مومن در این ماه ها بیشتر به فکر باشد تا اندیشه و اعضای او با گناه و معصیت، به مخالفت با خداوند برنخیزد.

مناسبت های دیگر این روز

گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده اند که اهمیت آن را دوچندان کرده اند؛ از جمله:

• میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام.

• میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام.

• خروج رسول اکرم صلی الله علیه و آله از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجه الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و نیز همه همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (ص) نیز ایشان را همراهی می کردند.

• در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد.

زیارت حضرت امام رضا علیه السلام بهترین و با فضیلت ترین عمل مستحبی این روز است.

  منبع : شیعه نیوز



ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:20 عصر ] [ بیژن مقدم ]

وقتی بخشش یک سیب علامه مجلسی را نجات داد ...

وقتی بخشش یک سیب علامه مجلسی را نجات داد ...

?آیــت الله مجتهـــدی تهــرانـــی: ?
مرحوم مجلسی را در خواب دیدند، از او پرسیدند: در آن عالم با تو چه کردند؟
او گفت: من این دنیا کتاب نوشتم و کارها کردم، هیچ کدام به دادم نرسید، به جز یک کار. روزی یک سیب دستم بود. بچه‌ای در بغل مادرش به آن سیب نگاه می‌کرد. من آن سیب را به او دادم و خودم نخوردم. همین کار من باعث خوشحالی آن بچه و مادرش شد، مرا نجات داد!

یعنی 110 جلد بحارالانوار و این همه تالیفات یک طرف و بخشیدن آن یک دانه سیب هم یک طرف.

پس گاه رضایت و خشنودی خدا در همین کار خیری است که الان آن را انجام دادی و به نظرت کوچک می‌آید، اما همین کار، تو را بهشتی می‌کند و خودت هم نمی‌دانی که به عنوان مثال رضایت و خشنودی خدا در همین ساک و چمدانی است که برای آن پیرمرد حمل کردی و پول کرایه تاکسی‌اش را هم دادی، حالا مرتب نماز بخوان و روزه بگیر...

 




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:18 عصر ] [ بیژن مقدم ]

ماه رجب در قرآن

ماه رجب در قرآن

  خداوند در آیه 36 سوره توبه می فرماید:

«إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی کِتَابِ اللّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِیهِنَّ أَنفُسَکُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِکِینَ کَآفَّةً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ؛
به درستی که تعداد ماه ها نزد خداوند و در کتاب تکوین او از همان روزی که آسمان ها و زمین را آفرید، دوازده ماه است که چهارم ان ماه حرام می باشد.»

طبق بیان روایات،یکی از چهار ماه حرام ،ماه رجب است که بر خلاف ماه ذی القعده،ذی الحجه و محرم که به دنبال هم امده اند، این ماه به تنهایی و جدای از ان ها واقع شده است.

منظور از حرام بودن این چهار ماه، این است که مردم در این ماه  ها از جنگیدن با یکدیگر دست بکشند و امنیت عمومی همه جا حکم فرما شود تا مردمان به زندگی خود و فراهم آوردن وسایل آسایش و سعادت خویش برسند و به عبادت و طاعت خود بپردازند.

پی نوشت:آیه36 سوره توبه.


::




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:14 عصر ] [ بیژن مقدم ]

شهیدی که امام زمان (عج) کفنش کرد

شهیدی بود که همیشه ذکرش این بود، نمی دونم شعر خودش بود یا غیر...

 

یابن الزهرا

یا بیا یک نگاهی به من کن

یا به دستت مرادر کفن کن.

 

از بس این شهید به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)

علاقه داشت به دوست روحانی خود وصیت می کند.

اگر من شهید شدم دوست دارم در مجلس ختم من تو سخنرانی کنی...

روحانی می گوید: ما از جبهه برگشتیم وقتی آمدیم دیدیم عکس شهید را زده اند.

پیش پدر و مادرش آمدم گفتم: این شهید چنین وصیتی کرده است

آیا من می توانم در مجلس ختم او سخنرانی کنم؟ و آنان اجازه دادند...

در مجلس سخنرانی کردم بعد گفتم ذکر شهید این بوده است:

یا بن الزهرا

یا بیا یک نگاهی به من کن

یا به دستت مرا در کفن کن

وقتی این جمله را گفتم ، یک نفر بلند شد و شروع کرد فریاد زدن .

وقتی آرام شد گفت: من غسال هستم

دیشب آخرهای شب به من گفتند یکی از شهدا فردا باید تشییع شود

و چون پشت جبهه شهید شده است باید او را غسل دهی

وقتی که می خواستم این شهید را کفن کنم دیدم

یک شخص بزرگواری وارد شد گفت: برو بیرون من خودم باید این شهید را کفن کنم.

من رفتم در وسط راه با خود گفتم این شخص که بود و چرا مرا بیرون کرد؟؟؟

با عجله برگشت و دیدم دیدم این شهید کفن شده

و تمام فضای غسالخانه بوی عطر گرفته بود.

از دیشب نمی دانستم رمز این جریان چه بود.اما حالا فهمیدم ...نشناختم...

 

منبع: کتاب روایت مقدس صفحه 96 به نقل از نگارنده کتاب "میر مهر" حجه الاسلام سید مسعود پور اقایی

 

مولا جان میشه ما هم بدست شما کفن بشیم.




ادامه مطلب

[ دوشنبه 94/2/7 ] [ 6:14 عصر ] [ بیژن مقدم ]

اینها ماکت نیستند...?انسان واقعی اند.?

?زن در مــــَهد تـــمدُن ?
??امام خامنه ای?♥?:
?در رسمى‌ترین مجالس - مجالس سیاسى، مجالس گوناگون - مردها باید با شلوار بلند بیایند، باید با لباس پوشیده بیایند، اما زنها هرچه برهنه‌تر و عریانتر بیایند، اشکالى ندارد! این عادى است؟

?زن باید خودش را در معرض دید مرد قرار دهد، براى اینکه مایه‌ى التذاذ مرد شود! ظلمى از این بالاتر؟

?این انحطاط، قابل جلوگیرى هم نیست؛ اینها محکوم به سقوطند. تمدن غربى چه بخواهد، چه نخواهد، دیگر قادر نیست جلوى این سقوط را بگیرد. ?
===================================
?? فقـــط بخـــوانید:
?از هر 10 آمریکایی 9 نفر پیش از ازدواج رابطه جنسی داشته اند

? 41 درصد کودکان آمریکایی، 55 درصد کودکان نیوزیلند، 84 درصد کودکان کلمبیا و 56 درصد کودکان فرانسه نا مشروعند و توسط زوجینی که به شیوه ی? هم باشی? با یکدیگر زندگی می کنند به دنیا آمده اند.

?امروزه 33% نوزادان به مادران ازدواج نکرده تعلق دارند،

?هفت کشور چین، فرانسه، ساحل عاج، هلند، روسیه، اسپانیا و ترکیه و نیز رژیم صهیونیستی "قانونی بودن زنا با محارم در صورت موافقت طرفین" را تأیید می کنند و هیچ مخالفتی با آن ندارند

=====================================

پ.ن :
این کتیبه لینک پیوست ندارد...از بس که فجایع زیاد بود. . .نتوانستم لینک جامعی پیدا کنم. . .
تحقیق به عهده خودتان.

?از بابت تصاویر از دوستان عذر خواهی شدیدی میکنم. . .

اینها ماکت نیستند...?انسان واقعی اند.?




ادامه مطلب

[ سه شنبه 94/2/1 ] [ 4:33 عصر ] [ بیژن مقدم ]